urunkat70.jpg
 

Det-Tronics Alev Dedektörleri

 Alev Algılama Çözümleri

Optik alev dedektörlerinin hızlı tepki yeteneği, ayarlanabilir görüş alanı ve programlanabilirliği uçak hangarlarında görüntüleme için oldukça uygundur.
 
Det-Tronics X3301 Multispectrum IR optik alev dedektörü, ışınım enerjisini 3 adet kızılötesi bant genişliğiyle ölçer ve yanlış alarmlara karşı dirençlidir. Aynı zamanda periyodik olarak optik bütünlüğünü kontrol ederek, düzgün çalışıp çalışmadığını onaylar.
 
Det-Tronics X3301 MultiIR alev dedektörleri hangarlarda yaygın olarak bulunan kaynak, radar sinyalleri ve X ışını incelemeleri gibi yanlış alarm kaynaklarını görmezden gelir. Aynı zamanda bu gibi nedenlerden kaynaklanan alevleri de algılar.
 
Det-Tronics X3301 MultiIR alev dedektörleri uzun algılama menzili sebebiyle önerilmektedir. 2metre karelik bir JP-5 yangını eksende 64 metre mesafede, eksen dışında 54 metre mesafede algılar. Aynı zamanda uzun algılama menzili dedektörlerin algılama konisinin çakıştığı sistemlerde önemli ölçüde tasarruf sağlar.
 

Uçak Hangarı Gaz ve Yangın Algılama Uygulaması

Uçak Bakım ve Saklama Tesislerinde Alev ve Gaz Algılama

Uçak hangarları uçakların saklanması, yıpranma kontrolü (boyama) ve bakımı için gerekli alanı ve hava koruması sağlar. Bazı yapılar bir ya da bir kaç tip uçak barındırırken, diğer hangarlar uçakları, jetleri ve helikopterleri barındırır. Çoğu ticari ve askeri hangarda onlarca mühendis ve teknisyen gece gündüz bu araçların onarım, servis ve bakımını yapar.
Çoğu uçak bakım faaliyeti uçak yakıtı, hidrolik sıvılar, yağlar, temizleme solventleri ve boyalar gibi birçok yanıcı maddenin bulunduğu ortamlarda yürütülür. Yaşam, güvenlik, uçakları ve hangar yapısını korumak için Authorities Having Jurisdiction (AHJ) uçakları ve binanın yüksek performanslı yangın algılama ve söndürme sistemleriyle korunmasını gerekli kılar.
 
Bir Kaç Uygulama Noktası
Genel olarak yakıt kaçakları kanat ve gövde altlarında birikir. Bu nedenle; kanat altında kalan alanları da görebilmek için alev dedektörlerinin tavan yerine hangar duvarlarına monte edilmesi önerilir.
EMI/RFI korumalı değilse bazı alev dedektörleri uçak ve havaalanı arasındaki radar, iletişim ve X ışınlarından etkilenerek alarm verebilir.
Yanıcı gaz dedektörlerinin uçucu gazların veya sıvıların depolandığı saklama alanlarında kullanılması önerilir. 
 
Hangarlarda Alev Algılamadaki Zorluklar
Uçak hangarlarında algılamaya zarar verecek zorluklar ve engeller bulunmaktadır: büyük algılama alanı, yakıt, solvent, buhar birikmesi ve radar ve elektriksel parazit.
 
Büyük Algılama Alanı: Hangarlar büyük alanlar olduğu için alev algılama ürkütücü bir görev olabilmektedir. 
 
Yakıt: Çalışanlar bir uçak hangara girmeden önce mümkün olduğunca miktarda yakıtı sık sık tanklardan uzaklaştırsa da, birçok hangar yakıtların bulunduğu ortamda servis vermektedir (NFPA 409).
 
Yanıcı Solventler ve Zehirli Kimyasallar: Bu maddeler uçakların bazı inceleme ve onarım işlemlerinde gereklidir. Örneğin; yakıt sistemi sızıntı testi genellikler havacılık yakıtları kullanılarak gerçekleştirilir.
 
Buhar Birikimi: Solvent saklama alanları patlayıcı malzeme karışımları biriktirebilir. Ek olarak, yıpranma kontrolü (boyama) işlemleri yangına sebebiyet verecek buhar birikimine neden olabilir.
 
Radar ve Elektriksel Parazit: Bazı alev dedektörleri uçak ve havaalanı arasındaki radar, iletişim ve X ışınlarından etkilenerek alarm verebilir. EMI/RFI korumalı algılama cihazları kullanılması iyi olacaktır.
 
Tam Güvenlikli Sistem Çözümleri
Birçok tasarım mühendisi NFPA 72 söndürme standardı veya eşdeğer standartlara uyar. Det-Tronics Eagle Quantum Premier sistemi bütün NFPA gereksinimlerini sağlamaktadır.
 
Diğer özelliklerinin yanında bu çözüm; hangar uygulamalarında gerekli bütün teşhisleri ve planlanmış bakım araçlarını içeren hata toleranslı adreslenebilir sistem sunar.

Alev Dedektörlerinin Yerleşimi
Yakıt sızıntıları genellikler kanat altları ve gövdede olduğu için bu bölgeler yaygın yangın bölgeleridir. Hangar tavanına monte edilen yangın algılama ekipmanları kanat altı yangınları algılamada yeterli olmayabilir.
 
Soğuk iklimlerde, birçok hangarda genelde başlangıçta alev alan gazlı ısıtıcılar kullanılır. X3301 hangar modu seçeneğiyle kısa süreli alevlerde 9 saniyelik işlem gecikmesi sağlar.
 
Dedektörlerin hangarın dışındansa jet motorlarından dolayı yangın çıkmaya müsait olan iç alana bakacak şekilde monte edilmesi gerekir. Dedektörün görüş alanını daraltmak için hangar dışlarında görüş kısıtlayıcı gibi aksesuarlar kullanılabilir.
 
Dedector Electronics Corporation, uçakların, hangarın çalışan personelin korunmasından emin olmak için tesis risk analizi, yeterli algılama sistem tasarımı ve stratejik yerlerde tehlike görüntüleme ve hafifletme cihazlarının kurulumunu şiddetle önerir.
 
 
Honeywell Işın Tipi Duman Dedektörleri (Beam)
Alev Dedektörleri
Gaz Dedektörleri
Honeywell Kanal Tipi Duman Dedektörü
Honeywell Lazer™ Duman Dedektörleri
Det-Tronics Alev Dedektörleri
Honeywell Filtrex™ Duman Dedektörleri
Ex-proof Dedektörler
Honeywell Lineer Isı Dedektörü
ACCILIMATE™ Duman Dedektörü
Honeywell Omni™ Multi Dedektörler
Tüm Hakları Saklıdır © 1992 -2019 AE Bina Teknolojileri
Tasarım Ankara Rehberi  | Yayınlama Ankara Hosting